osteopaat-nekklachten-behandeling

Nekklachten

Nekklachten komen vaak voor en zijn goed door de osteopaat te behandelen. De nekpijn bevindt zich meestal in de nek zelf. De pijn kan echter ook uitstralen naar het (achter)hoofd, de schouders en/of bovenarmen. Nekpijn is vaak in combinatie met hoofdpijnklachten aanwezig, maar kan ook op zichzelf staan. Soms is er een medische oorzaak voor de nekklachten, maar de klachten zijn niet altijd te herleiden naar een specifieke oorzaak. Vandaar dat we de termen specifieke en aspecifieke nekklachten gebruiken.

De klachten kunnen geleidelijk of plotseling ontstaan en kunnen beperkend zijn voor de normale dagelijkse activiteiten.

Veel voorkomende kenmerken van nekpijn:

• De nek voelt stijf aan
  • Men kan de nek minder goed bewegen
  • De pijn is vaak zeurend maar soms is er ook sprake van juist een hevige pijn
  • In sommige gevallen ervaart men tintelingen in de vingers of handen

Wat doet een osteopaat bij nekklachten?

De osteopaat zal door middel van o.a. mobilisaties en eventueel manipulaties (het kraken) de gevonden bewegingsbeperkingen, die van invloed zijn op de nekklachten, proberen op te heffen en de doorbloeding optimaliseren. De technieken worden enkel door middel van de handen van de osteopaat toegepast. Doordat het lichaam na de behandeling weer beter in balans is kan het lichaamseigen zelfherstellend vermogen aan de slag. In het geval van aspecifieke nekklachten verdwijnen de klachten meestal grotendeels of volledig. Indien er sprake is van specifieke nekklachten, dus met een medisch oorzaak (bijvoorbeeld hernia), zorgt de behandeling vaak in voor een verlichting van de klachten.

Osteopathie kan dus in veel gevallen iets voor uw nek betekenen!

osteopaat-woerden-nekklachten

Maak direct een afspraak

Via het online reserveringssysteem kunt u snel en eenvoudig bekijken wanneer er nog plekken beschikbaar zijn voor een behandeling bij Osteopaat Woerden.